Monday 6 June 2016

Concepts of Ibadah مفاهيم العبادة


Rasools (mursaleena) تم إرسالها مع هدف ورسالة خاصة لتعليم الناس كيفية طاعة الله (عبادة إسلامية / عبادة) وهذا خبر جيد ولكن يتم إرسالها أيضا إلى وضع الخوف في قلوب الناس الذين لا يطيعون الله
ب- مفهوم العبادة:
يقول subhanawataala الله في القرآن أنه سبحانه وتعالى جعل الإنس والجن لعبادته وأرسل الرسل لتعليم الناس كيفية القيام بذلك. عبادة إسلامية (العبادة) لديه منهجية خاصة كما تدرس من قبل الرسل (الرسل)، في حين وضع بلطف الخوف في قلوب الناس إذا كانوا عصيان.
هناك بعض المواصفات لعبادة إسلامية. هناك طريقة معينة، في وقت معين، وأحيانا مكان معين على طاعة الله سبحانه وتعالى
مواصفات Ibadaah:
1 الشباب المحسوبة: السبب على سبيل المثال مثل هو شهر رمضان هنا لذلك لدينا سبب لتنفيذ هذا شكل معين من العبادات
2. القدر: هناك طول لنوع معين من عبادة إسلامية مثل لديها رمضان 29-30 أيام
3. Kayfiyat: دولة أي أن الصيام
4. زمان: المدة، على سبيل المثال، وقت ومدة الصيام معين (الفجر حتى الغسق)
5. مقام: في بعض عبادة إسلامية هناك مكان معين حيث يتعين عليهم أن يؤديها على سبيل المثال كما هو الحال في الحج
وقد أرسلت Rasools (الأنبياء) ليعلمنا كيفية أداء العبادات، إذا اتبعنا ما يعلمنا رسول ثم هل هي العبادات. تم تعيينه أي فعل العبادات على سبيل المثال مثل الوضوء والطهارة وعبادة إسلامية في حال القيام به مع النية وباستخدام سنة نبينا (عليه الصلاة والسلام).

وبالتالي إذا نغسل أنفسنا وفقا لتعليمات نبينا (عليه السلام) فإنه يصبح العبادات، في حين أننا لو تفعل نفس الفعل ثم عشوائيا على الرغم من أنه ينظف لنا ولكن لم يعد هو فعل العبادات.
جيم نتيجة أولئك الذين ينكرون، عصيان أو تشويه (النبوي) أساليب عبادة إسلامية كما أنزله الله عن طريق رسله.
إذا كان أحد يخترع عملية الصلاة التي لا تتبع الطريقة التي لدينا رسول (ص) علمنا وثقه كما العبادات ثم الذي يسمى النبوي ويصبح مضيعة للوقت، لأننا قد تعتقد نقوم به عبادة إسلامية، ولكن في واقع الأمر لا يتم التعرف على أنها عبادة الله سبحانه وتعالى.
جميع المعارف الطلب ibadaat من الإجراءات والسلوك للرسول (ص) هو رحمة الله انه قد أرسل رسلا ليعلمنا كيفية القيام العبادات.
له أو حياتها وفقا لتعاليم الرسول (آمال ه- صالح) هو الذي يدخل في جعل مشاركات ويصحح يكون أي خوف أو الحزن.
آمال الإلكترونية صالح اثنين من عناصر رئيسية هي:
1. الإخلاص Lillah (نقاء النية مع الله)
2. Mutabaat RasoolAllah أي الإجراءات التي تتبع (طاعة) RasoolAllah (عليه السلام)
أولئك الذين يقضون حياتهم الله عز وجل قد أوعز لنا أن نفعل ذلك عن طريق صاحب سبحانه وتعالى رسله ثم سيكون لديهم أي خوف من المستقبل، سيكون لديهم الله إحسان، ولن تكون مغمورة في الحزن. (على فقدان آجار)
إذا كان أحد يفعل النبوي (اختراع طرق الشخصية للعبادة دون الحصول على توجيهات من القرآن والسنة أو تكييفها للراحة الشخصية) والتفكير الذي يقومون به العبادة ستكون حزينة في يوم القيامة في ضياع الوقت والجهد.
  
Translation: 
 A. The Role and reason for sending Messengers:
Rasools (mursaleena) have been sent with a purpose and a particular message to teach people how to obey Allah (ibadah/worship) and that is good news but they are also sent to put fear in the hearts of people who do not obey Allah
B. The Concept of Worship:
Allah subhanawataala says in the Quran that He (SWT) made mankind and jinn to worship Him and sent the messengers to teach the people How to do it. Ibadah (Worship) has a particular methodology as taught by the apostles (Messengers) while gently putting fear in the hearts of the people if they disobey.
There are some specifications for Ibadah. There is a Particular method, a particular time and sometimes a particular place to obey Allah SWT
The specifications of Ibadaah:
1 Sabab: Reason e.g. such as Ramadan is here so we have a reason to perform this particular form of ibadat
2. Qadar: There is length for a particular type of ibadah e.g. Ramadan has 29-30 days
3. Kayfiyat: a state i.e. that of fasting
4. Zaman: Duration, e.g. a particular time and duration of fasting (dawn till dusk)
5. Maqaam: in some ibadah there is a particular place where they have to be performed e.g. such as in Hajj
Rasools (The Prophets) have been sent to teach us how to perform ibadat, if we follow what the rasool teach us then it is an ibadat. Any act of ibadat eg such as wudu & taharah is designated an ibadah if done with the intention and by using the sunnah of our Prophet (PBUH).

Thus if we wash ourselves as instructed by our Prophet (PBUH) it becomes an ibadat, whereas if we do the same act randomly then though it cleans us but it is no longer is an act of ibadat.
C. The outcome of those who deny, disobey or distort (Bidah) the methods of ibadah as sent by Allah via his messengers.
If one invents a process of prayer which does not follow the method that our Rasool (PBUH) taught us and claim it as ibadat then that is called Bidah and it becomes a waste of time, because we may think we are doing ibadah, but in actuality it is not recognized as worship by Allah SWT.
All ibadaat demand knowledge of the actions and behavior of the Rasool (PBUH) it is Allah’s rahma that He has sent messengers to teach us how to do ibadat.
The one who enters into emaan and corrects his or her life according to the teachings the messenger (Amaal e- Saleh) shall have no fear or sadness.
Amaal-e saleh has two major components:
1. Ikhlas Lillah (purity of intention with Allah)
2. Mutabaat RasoolAllah I.e. actions, which follow (obey) RasoolAllah (PBUH)
Those who spend their lives as Allah has instructed us to do so via His (SWT) messengers then they will have no fear of the future, they will have Allah’s Ehsaan, and will not be immersed in sadness. (on loss of Ajar)
If one is doing Bidah (inventing personal methods of worship without seeking guidance from the Quran and Sunnah or adapting them for personal comfort) and thinking that they are doing worship will be sad on the day of Judgment at the loss of time and effort.

No comments:

Post a Comment